sobota 17. srpna 2013

Letní dumání 2 - Knižní terorismus

Další článek do projektu Letní dumání, které pořádá Syki. Její úvodní článek najdete zde



6. Knižní terorismus
Kniha jako módní doplněk anebo kniha jako nejlepší kamarád? Jak vám je, když vidíte v časopisech a na internetu zničené knihy jen pro to, aby si někdo mohl vystříhat novou dekoraci do bytu? Jak se díváte na knihovničky, které jsou designově uspořádané tak, aby vypadaly jako dekorace a ne jako kniha? Považujete to za knižní terorismus?
(zdroj textu: úvodní článek u Syki)



Své knihy mám doopravdy ráda a snažím se jim co nejméně ubližovat. Nejvíce mě vždycky deptá, když si chi vzít knížku někam sebou a je to paperback a já jí chci dát do té zatracené kabelky. Ha, no většinou přemýšlím nad tím do čeho jí zabalit aby se jí nezničili rohy a celá se v té tašce nepoškodila :D  
Knihy beru i jako takový doplněk v interiéru. Líbí se mi plné knihovny. Samozřejmě se ani nebráním seřazování knih, i když to tak u mě moc nevypadá. Myslím, že trend skládání knih podle barev je pěkný, ale jen pěkný. Co účel. Ano, líbí se mi to a klidně bych si to tak taky zařídila. Jenže mě se prostě líbí, když mám sérii u sebe. Např. jednu poličku mám věnovanou jen Riordanovým knihám atd. Myslím si, že v tomhle si každý najde svůj vlastní "seřazovací styl", který mu bude vyhovovat. Nemám nejmenší problém, když by někdo chtěl nějakou knihu půjčit (dobře, tak malinko). Samozřejmě vždy nenápadně naznačím, aby dotyčný na knihu dával pozor. 
Nevím jestli někdo viděl článek, nebo všeobecně trend -kabelku jako knihu? Ano, byl to takový ten rychlý hit. Prostě kabelka v ruce celebrity, která vypadala, jako nějaká známá kniha. No, proč ne? :D 
Co se týče ničení knih. Nedávno můj děda musel trochu probrat svou knihovnu. Samozřejmě tam bylo spoustu hodně starých knih. Myslím, že tak 35 jich chtěl vyhodit. No prostě jsem něco musela udělat. nabídla jsem se, že se zkusím zeptat v antikvariátech zda by knihy nechtěli. Bohužel ne. Jinak nemám ráda, když knihy někdo ničí. Něco jiného je, když si někdo do knihy napíše poznámku např. obyčejnou tužkou, kterou může vygumovat,  to pochopím. Co se týče časopisů, tak tam je mi to v podstatě jedno. Taky občas vystřihnu či vytrhnu stránku :D
Co považuji za knižní terorismus? Nevím, zda to z textu vyplynulo, ale v podstatě úmyslné ničení knih.

Žádné komentáře:

Okomentovat