Recenze: Rick Riordan - Bohové Olympu: Neptunův syn

Série: Bohové Olympu (Heroes of Olympus)
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 512
Rok vydání - ČR: 2012
                       Originál: 2011
Žánr: Sci-fi, Fantasy

Ztracený Percy Jackson se vrací zpět! Ztratil však paměť a neví, kdo je, odkud přišel a jaké je jeho poslání. Z hlubokého spánku se probudil u vlčice Lupy, která jej poslala do Tábora Jupiter, římské obdoby Tábora polokrevných. Všichni kolem ho považují za syna boha Neptuna, římského boha moří. Společně se dvěma členy tábora je vyslán na Aljašku. Podaří se jim osvobodit boha smrti Thanata, kterého uvěznili obři? Jaké další nebezpečí čeká Percyho, kterému se během cesty začíná vracet paměť?

"Zbraň opravdového chlapa - ten Mars je ale cvok."

Řekové vs Římané
Percy Jackson si nic nepamatuje stejně jako Jason. Je odříznutý od tábora Polokrevných a dostává se do tábora, který je jejich nepřítelem. Na Percyho čeká těžký úkol, který na jeho bedra uložila bohyně Héra. Gaia sílí a mladí polobohové musí na misi, na které mohou alespoň trochu potlačit jeden ze střípků jejích lstí. Myšlenka spojení Řecké a Římské mytologie je zajímavá a moc ráda se přiučím i z další kultury.
The Son of Neptune (Heroes of Olympus, #2)

Vzdělání s kvalitním čtením
U Riordanových knih si nejen hezky počtem, ale taky se ledacos naučíme. Já si za celou Percyho sérii a pár dílů Bohové Olympu naučila dost o Řecké mytologii, která mě už i před tím moc bavila. Římská mytologie je už jen třešnička na dortu, kterou autor celou sérii obohatil o nové charaktery, příběhy a akci.
Jestli si myslíte, že kniha ztrácí na kvalitě čtivosti, díky "historickým faktům" jste na pěkném omylu. Všechny naučné informace jsou v knize naservírovány v současném podání, tudíž krásně splynou s dějem a vy ani za mák netušíte, že se vlastně "učíte" :D

Postavy
Na scénu se znovu vrací mnou šíleně očekávaný Percy, Což mi udělalo ohromnou radost. Ale něco se změnilo. Je jiný. Nevím jestli je to schválně, záměrně, nebo ne, ale nelíbí se mi to. Měla jsem ráda toho Percyho, který byl pořád sví, milí a přátelský. Hazel mi nevadila. Její minulost a bratr mi dali zase kousek do Riordanovi skládačky. Ale Franka jsem si nemohla oblíbit. Ne, není to špatná postava, ale mě nesedla. Samozřejmě se v knize objevují také Římské obdoby Řeckých bohů, které známe. Bohové, se od sebe liší, jelikož kultura Římská je více radikálnější. Více se mi prostě zamlouvají ty Řečtí.

Obálka
Moc mě mrzí, že nakladatelství Fragment přejímá u všech Riordanových knih Britské obálky. Nejsou špatné, ale na mě takové umělé a počítačové. Ty originální jsou přirozenější a mnohem lépe vystihují děj. Mě osobně se líbí více, ale to je na vkusu každého.
                                                                                                                               Můj názor
Jako předchozí díl je i tento psán er-formou a je vyprávěn z pohledu tří kamarádů. Nejvíce jsem se stejně vždy těšila až se dostane ke slovu Percy. Neptunův syn se mi líbil o trochu více než předhcozí díl - Proroctví. V prvním díle bylo také spousta akce, ale myslím, že se mi četla hůře, protože jsem si zvykala na nové prostředí a postavy (a nebyl tam Percy!). Nemusím dokola u každí Riordanovi knihy říkat jak se dobře čtou a jak Vám stránky ubíhají rychlostí blesku. To je prostě dané. Neměla by Vás odradit ani tloušťka knihy. Klidně si řekněte, že je poloviční. Písmo v knize je totiž větší, takže to potom vyjde , jako když je kniha poloviční. Moc se mi líbí, že ve většině částí nedokážu odhadnout a předpovědět co bude dál. Příběh se vždy ubírá jiným směrem, nebo se z nenadání zhrotí v něco jiného. Tím čtenáře naláká na další dobrodružství a vy jste schopni u knihy strávit spousty času. Byly chvilky kdy jsem se zase zasmála a byla ráda, že Rick zamotal do knihy i ten humor, který příchodem Proroctví trochu vyprchal, když to porovnáme se sérií Percyho. Nechci nic prozrazovat, ale, že by i Rick do knihy vložil trochu romantiky? V mém případě říkám, konečně. V sérii Percyho mi vadila ta suchost mezi Annabeth a Parcym, i když vlastně všichni tušili co se stane, ale jen čekali, než se to stane. No prozradím jen to, že Sammy se mi začíná zamlouvat (ano, při čtení této recenze čtu další díl :D). Knihu hodnotím lépe, než předešlí díl a už se nemůžu dočkat, jak to vlastně všechno dopadne. Mimochodem až autor dopíše tuto pětidílnou sérii měl by se vrhnout na psaní další série. Tentokrát o severských bozích :)
Mé hodnocení:5/5

Děkuji moc nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
 Knihu si můžete objednat zde.