neděle 3. listopadu 2013

Recenze: Christopher Paolini - Eragon


Název: Eragon
Originální název: Eragon
Autor: Christopher Paolini
Díl - 1.
Série: Odkaz Dračích jezdců
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 489
Rok vydání - ČR: 2004

                       Originál: 2003
Žánr: Fantasy, Sci-fi



Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě – Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou ... První díl trilogie Odkaz Dračích jezdců.
"Už mě nikdy nevytlačuj z mysli jako dnes"
       Draci a jiné nadpřirozené bytosti ....
Přiznám se, že se nejsem vědoma, že bych četla nějakou jinou knihu s draky. Ne myslím, že ne. Eragon pro mě byl tedy malou novinkou a no musím říci, že jsem nevěděla co od knihy očekávat, ale téma draci se mi začalo zamlouvat a začínám si brousit drápky i na Serafinu :D Občasně mi vadilo, jak se Safira s Bromem nad Eragona povyšovali, jako by byl Eragon nějaký blbec. Měla jsem chuť mu říct: Ty troubo, tak se braň a vrať jim ta slova :D
              
           Dlouhá cesta
Eragon s Bromem postupují po městech a hledají (a teď se omlouvám zřejmě zkomolím jejich, jméno, ale jsem líná ho hledat v knize) Razaky. Cestují tedy po zemi a hledají stopy, aby se Eragon mohl pomstít, za smrt svého strýčka. 

Eragon (Inheritance, #1)
                                                     Postavy
Eragon mi nevadil, ale k srdci mi nepřirost, i kdfyž mi byl sympatický, stejnak to bylo s Bromem, u kterého mi vadilo, jak vše skrýval. Být cestovat s ním já, tak mu řeknu, že pokud mi vše nepoví, tak má smůlu a já si vystačím sama a nechám ho někde na půl cesty. Safira byla Safira, prostě maličko více hrdý drak.


Obálka
No na ní nemohu nic říct, je moc pěkná a i uvnitř je kniha pěkně zpracovaná. Velké plus od mě, že má kniha názvy kapitol.                                                     

                                                                   Můj názor
Rozhodně knize nemůžu upřít, jak úžasně je propracovaná. S tím souvisí i to, že není zrovna moc stručná, což je asi na první pohled poznat podle velikosti knihy. Musím přiznat, že kdyby jste se mě zeptali na podrobnosti děje, do byl proti komu a proč a jak co, tak vám toho moc nepovím, jelikož si nic z názvů nepamtuji. Hrozně jsem se v knize ztrácela, protože moje hlava prostě spousty těch cizích slov nedokázala pobrat a už toho na mě bylo doopravdy hodně. Nicméně pokud se tímto prohrabete zjistíte, že kniha má zajímavý příběh, který Vás jistě neomrzí. Mám ráda knihy Fantasy žánru, a tahle určitě patří mezi ty lepší, ale vytkla bych autorovi mnohdy zbytečné rozepisování. O něčem jistě vypovídají i vysvětlivky na konci knihy, asi nejsem jediná, kdo těm názvům nerozumí :D Určitě nebudete zklamaní akčností, jelikož v knize se stále něco děje. Jedno doporučení, prostě knihu čtěte dál, i když budete mít pocit, že je to zdlouhavé, kniha Vás totiž mile překvapí. 
Mé hodnocení:4/5

Děkuji moc nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 
 Knihu si můžete objednat zde. 



6 komentářů:

  1. Právě si hodlám knihu přečíst.. Díky za rady.. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na knížku se chystám, ale právě se bojím, že tomu občas nebudu rozumět :D-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musíš překonat :) Já jsem se s tím už smířila, ale jinak je kniha moc pěkná :)

      Vymazat
    2. No koukám že budu muset, ale když vemu že jsem zvládla knížku Inkarceron tak zvládnu i tuto :D, budu si držet palce :DD.

      Vymazat
    3. I já ti je budu držet :)

      Vymazat