Recenze: Eric Kahn Gale - Deník třídního otloukánka aneb Jak jsem zvítězil nad šikanou

Autor: Eric Kahn Gale
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 232
Rok vydání - ČR: 2013

Originál: 2012
Žánr: Pro mládež

Pravidla, která řídí druhý stupeň základních škol, nám často zůstávají záhadou. Ale pro Erika Haskinse je to záhada, kterou potřebuje vyřešit, a to rychle.Do šesté třídy byl Erik normální, průměrný kluk, ale z nějakého nevysvětlitelného důvodu z něj parta tří kluků udělala Pošuka. Dokonce i jeho nejlepší přítel, s nímž kamarádí už od první třídy, se postaví proti němu. Eric nemůže pochopit, proč se stal Pošukem právě on, a dojde mu to až ve chvíli, kdy se dozví o Knize šikany – tajemném průvodci, který učí Jak dělat potíže, aniž by ses do nich sám namočil; jak řídit školu a být Někdo. A taky, jak vybrat Pošuka – jedince, jenž se stane tím nejtrapnějším z nejtrapnějších. Eric Haskins zatím zůstává Pošukem, ale je předurčen k tomu, aby na nejnižší pozici společenského žebříčku nezůstal navždy.
"Ďábelská trojka šla za mnou"

Můj názor

Tato kniha je klasická kniha o šikaně pro mladší ročníky. Neříkám, že jsem byla na knihu už asi trochu starší, protože i tak se mi velice dobře četla, ale mladší ročníky by z ní byly nadšenější. Kniha, jak jsem říkala se četla dobře. Není ani nijak tlustí, proto když si k ní sednete máte ji za dvě hodinky přečtenou. Celý příběh, která vypráví Erik Haskins je prokládán vždy jednou či dvěma stránkami radami od Erica. Erik prožívá v šesté třídě samé trable hlavně díky spolužákům, kteří si ho podle nějaké "knihy" vybrali za pošuka. Abych pravdu řekla občasně mi děj přijde až moc přitažený za vlasy. Některé věci mi přijdou nesmyslné a myslím, že by je dvanáctiletý kluci prostě neudělali. Nicméně kniha je jinak celkem hezká.

Mé hodnocení:4/5

ěkuji moc internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
 Knihu si můžete objednat zde.