Recenze: Stephenie Meyer - Nový měsíc

Série: Stmívání
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 464
Rok vydání - ČR: 2008
                       Originál: 2006
Žánr: Sci-fi a fantasy

Pro Bellu Swanovou je jedna věc důležitější než sám život: Edward Cullen. Ale zamilovat se do upíra je daleko nebezpečnější, než si Bella dovede vůbec představit. Zejména když se seznámí s rodinou, jejíž příslušníci se mohou změnit ve vlkodlaky, nesmiřitelné zabijáky upírů. Edward a Bella si uvědomují, že jejich vztah ohrožuje vše, co je jim drahé a že jejich potíže vlastně teprve začínají…

Zvrtěla jsem hlavou. „Jestli já jsem blázínek, tak ty jsi nebezpečně vyšinutý."

Tento díl je pro mě asi nejslabší ze série. Jako předchozí díl nás už od začátku dokázal vtáhnout do děje. Hned na začátku knihy nás autorka zavede do Bellina snu, který podle mého názoru krásně nastartuje knihu. Tento díl má na rozdíl od předchozího dílu více stránek. Můj názor je, že to mohlo být opačně. U prvního dílu bych naopak uvítala děl delší a u tohoto druhého kratší. Scény, kdy se Bella ubíjela v žalu, byli moc zdlouhavé. A naopak konec knihy v Itálii byl zbytečně zkrácen. Co se týče děje, byl jinak příběh pěkný a mě osobně zaujal. Myslím, že když jsem knihu četla, ještě jsem tak nevnímala pocity, kterých v tomto díle bylo hodně. Mě osobně to nevadilo, chápala jsem Bellino trápení, ale nikomu by to možná mohlo přijít trošičku "depresivní",ale jak říkám, každý to vnímá jinak. Samozřejmě nic z toho neubralo knize na čtivosti, protože kniha se četla opravdu dobře a rychle. V prvním díle bylo určitě více akčnosti, proto bych tento díl nazvala takovým oddechovým.
Tuto knihu hodnotím kladně, i když má sem tam trošku zdlouhavý děj, tak i přesto je to kniha, která vás uchvátí a určitě to není žádná ostuda série. Autorka dokázala krásně rozepsat pocity, i když někdy i trochu více.
Mé hodnocení je tedy: 4/5