neděle 28. dubna 2013

Recenze: Stephenie Meyer - Stmívání


Ahoj,
toto je můj první příspěvek, ale i recenze na blogu. Jako první recenzi jsem si vybrala takovou klasiku, ale něčím začít musím, ne?

Název: Stmívání
Originální název: Twillight
Autor: Stephenie Meyer
Díl - 1.
Série: Stmívání
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 408
Rok vydání - ČR: 2005
                       Originál: 2005
Žánr: Sci-fi a fantasy


Anotace:
Isabella Swanová se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo – až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Ale nikdo není v bezpečí, zvláště Isabella, člověk, který je Edwardovi nejdražší. Milenci však balancují na ostří nože – mezi touhou a hrozným nebezpečím.

Moje oblíbená věta z knihy:
„ Hodně padám, když běžím,“ přiznala jsem

Můj Názor:
Téma upíři, to je něco pro mě. Ano, mám moc ráda knihy s upíry, nebo jinými nadpřirozenými bytostmi.
Tuto knihu jsem četla zhruba před třemi lety. Jako první jsem viděla film, a tudíž jsem alespoň trochu věděla co od knihy očekávat. Kniha je vyprávěná s pohledu Belly, a to pro mě bylo velké plus. Mám ráda, když děj vypráví hlavní hrdina či hrdinka. Musím říct, že je to jedna z mála knih, která se dějově “rozjela“ už od začátku. Když jsem viděla knihu poprvé, trochu mě nejdřív vyděsila šířka, ale to jsem při čtení vůbec nezaregistrovala. Stránky ubíhaly opravdu rychle. Kniha je opravdu úžasně napsaná a čte se jedním dechem. Opravdu této knize nemám co vytknout. Moc se mi líbilo, že autorka zbytečně neprodlužovala scény a nezahltila nás zbytečnými informacemi. I když jsme se toho hodně dozvěděli, text byl napsán stručně a jednoduše. 
Bella a její vyprávění na mě působilo velice sympaticky. Edward je jedna z postav díky, které jsem se vždy znovu těšila, až si knihu vezmu do rukou a začtu se. Myslím, že tato kniha, má takoví klasický příběh. Dívka a chlapec, kteří se zamilují, ale do cesty se jim postaví překážka. V tomto případě tedy upíři.
Shrnu to. Knize opravdu nemám co vytknout. Stephanie Meyerová začala opravdu krásný příběh, za který jsem jí vděčná. Kniha je napínavá, dobrodružná a nechybí v ní ani humor. Mé hodnocení je tedy: 5/5

Na konec musím dodat, že toto je jen můj vlastní názor a chápu, že ne každý ho bude mít stejný.

Žádné komentáře:

Okomentovat