Recenze: Meg Cabot - Princezniny deníky

Série: Princezniny deníky (The Princess Diaries)
Nakladatelství: Knižní Klub
Počet stran: 232
Rok vydání - ČR: 2001
                       Originál: 2000
Žánr: Pro mládež, Romány

Mia Thermopolisová je normální americká čtrnáctiletá dívka. Má stejné starosti jako ostatní děvčata v jejím věku — propadá z matiky, její matka chodí s jejím učitelem, je nešťastně zamilovaná, a pořád jí ne a ne narůst prsa. Jako by toho už tak nebylo dost, dozvídá se najednou zničehonic, že je princezna a dědička trůnu malého evropského knížectví. A teď jí teprve začínají problémy. Jak má tuto skutečnost utajit před svými kamarádkami, když jí do školy vozí limuzínou osobní ochranka a po vyučování musí brát hodiny princeznování u panovačné Grandmére? Proč nemůže být prostě zase jenom obyčejná Mia? K překvapení všech — a nejvíce jí samé — se ale ukáže, že Mia je pro roli princezny jako stvořená

Nejenom, že jsem princezna, ještě se budu muset STĚHOVAT???

Mia je dívka, která se ve škole snaží být co nejneviditelnější a daří se jí to, dokud se její život nezmění správou o tom, že je princezna.
Mám moc ráda filmy, a tak jsem se rozhodla přečíst si i knihy. Ne nadarmo se říká, že Meg Cabotová je dobrá spisovatelka. Opravdu je. Toto byla má první kniha od ní a jsem nadšená. myslím, že Meg úžasně rozumí mladé generaci (teenagerům) a podle toho také napsala knihu. Kniha je psaná deníkovou formou. Mě osobně tato forma psaní nevadí, ba naopak se mi líbí. Kniha je psaná s humorem a lehkostí. Rozhodně se během knihy zasmějete a ne jednou. Knihu vypráví Mia, která si zapisuje do deníku a mi ho čteme. Mia je mi velice příjemná. Občas, jsem ale nepochopila její strach, nebo obavy. Já na jejím místě jsem nadšená, že jsem princezna, ale každý to má jinak :D. Kniha se čte opravdu dobře, možná ze začátku si chvíli budete zvykat, ale potom už vás vtáhne do děje a vy jen čtete a čtete. Knize nemám co vytknout.
Mé hodnocení: 5/5