Recenze: Rick Riordan - Rudá pyramida

Série: Kroniky Cartera Kanea (Kane Chronicles)
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 408
Rok vydání - ČR: 2012
                       Originál: 2010
Žánr: Fantasy, Sci - fi

První díl nové trilogie Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona)! Myslíte si, že je nějaký med nechodit do školy, věčně létat po celém světě, vozit s sebou jenom to, co se vejde do jednoho kufříku, a nemít žádný pořádný domov? Tak to budete koukat!
Už šest let cestuje Carter Kane z místa na místo se svým otcem, věhlasným egyptologem. Pořádně nezná ani vlastní sestru Sadie, která žije s prarodiči v Londýně. Děti se smějí setkat jen dvakrát do roka a tentokrát pro ně otec ještě ke všemu vymyslí nudnou prohlídku Britského muzea. Jenže pozor - egyptští bohové se probouzejí! Začínají nejděsivější Vánoce, jaké kdy Carter a Sadie zažili… Od toho dne se život čtrnáctiletého Cartera a dvanáctileté Sadie obrátí naruby. Sourozenci Kaneovi zjistí děsivou pravdu o své rodině a poznají tajemné egyptské bohy mnohem líp než z otcových výkladů a exponátů v muzeích.
Objevte zblízka starověký Egypt s jeho magií, dobrem i zlem a připojte se k dobrodružné výpravě sourozenců Kaneových!

Popleteně na mě zamrkal. „Ty jsi člověk.“
„To je milé, že sis všiml.“

Sadie a Carter Kaneovi jsou sourozenci, kteří se vidí dvakrát do roka po nešťastné matčině smrti. Carter cestuje se svým otcem archeologem a Sadie žije s prarodiči.  Když se konečně zase mohou všichni vidět, stane něco, co všechno změní.
The Red Pyramid (Kane Chronicles, #1)Bylo načase sáhnout po další knize od mého oblíbeného autora. Jeho knihy mám ráda nejen kvůli humoru a lehkého stylu psaní, ale taky díky zaměření na mytologii. Ať už Říma, Řecka či Egypta. Rudá pyramida, je ale něco úplně nového. Nejen, že se setkáváme s novým prostředím a postavami, ale i s jiným druhem vyprávění. Zatímco v Percy Jacksonovi vyprávěl knihu Percy. Tady se střídají o vyprávění Sadie a Carter, kteří svůj příběh nahrávají, proto se v knize setkáváme se spousty poznámek, které si sourozenci mezi nahráváním řeknou. Knize zůstaly vtipné nadpisy kapitol, nad kterými jsem se v knihách Percyho Jacksona rozplývala. Začátek knihy byl trochu těžší, přeci jenom to byl trochu jiný styl, což se dalo očekávat, aby se z knihy nestala jen další tuctovka. Na začátku mi vadil trochu rychlý rozjezd. Hned od začátku jsem musela pobrat tolik věcí, a tak rychle se znovu nabalovali nové, že jsem z toho měla guláš. Egyptská mytologie mě baví o něco méně než Řecká, nebo Římská. Přiznám se, že jsem se trochu v knize ztrácela. Kdo byl tenhle bůh a jaký má příbuzenský vztahy a proč je důležitý, co jsme se už o něm dozvěděli? To všechno mi tak nějak splývalo dohromady. Nicméně bylo znát, že autor o tom ví hodně. Pokud jste všechny informace stačili vstřebávat, tak jste se mohli i hezky přiučit Egyptským dějinám. Knihu, ale hodnotím kladně. Po první či druhé kapitole jsem si na knihu zvykla a lépe jsem se ponořila do příběhu. Líbil se mi i styl psaní pomocí nahrávek. Při vyprávění Cartera jsem se mohli dozvědět více moudrých věcí, kdežto u vyprávění Sadie jsem se víc pobavila. Nicméně kniha se četla dobře a musím říct, že příběh je opravdu zajímaví.
Mé hodnocení: 4,5/5

Book trailer:

Děkuji moc nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.