Recenze: Rick Riordan - Bohové Olympu: Proroctví

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 572
Rok vydání - ČR: 2012
                       Originál: 2010
Žánr: Sci-fi, Fantasy

První kniha série Bohové Olympu, která volně navazuje na sérii Percy Jackson.
Vítejte zpátky v Táboře polokrevných! Volné pokračování napínavé dobrodružné série Percy Jackson právě začíná! Do Tábora polokrevných přicházejí noví hrdinové Jason, Piper a Leo. Ale než se stačí pořádně rozkoukat, čeká je nebezpečná výprava, vedená záhadným proroctvím. A podaří se při tom všem vypátrat i Percyho Jacksona, ztraceného hrdinu? Není tak zlé probudit se v autobuse cestou na školní exkurzi mezi svou dívkou a nejlepším kamarádem.

„Většina problémů vypadá horší, než je. Není nic, co se nedá spravit "

Když jsem dočetla Percyho Jacksona byla jsem zklamaná, že už to všechno končí, a potom přišla série Bohové Olympu. Nejdříve jsem sérii moc nefandila a říkala si, že když knihu  už nebude vyprávět jen Percy a nebude se tam ani moc vyskytovat, tak už to nebude ono. Ale i přesto jsem si sérii nemohla nechat ujít. Ano, byla jsem zklamaná, že v prvním díle se Percy vůbec nevyskytoval, ale vlastně se mi ta kniha líbila.
The Lost Hero (Heroes of Olympus, #1)
Riordan má svůj styl psaní, který uplatňuje opravdu ve všech knihách úplně identicky. Když jsem četla kroniky Cartera Kanea, tak jsem alespoň rozeznala, kdy knihu vypráví Sadie a kdy Carter. Měli totiž odlišné styly mluvy. Ale v této knize ať už to vyprávěla Piper, nebo Leo, tak to bylo v celku stejné. Doufám, že mě chápete. Kniha je poměrně tlustá, ale děj ubíhá opravdu rychle. Jako u všech Riordanových knih.  Jak už jsem zmiňovala děj nevypráví jen jedna postava, ale více - tzv. er forma. Mě osobně to nevadí, i když když knihu vyprávěl jen Percy, tak mi to stačilo, ale alespoň se dozvíme informace z pohledu více postav. Kapitoly jsou proto na rozdíl od série Percyho Jacksona pojmenovány jen po postavě, která danou kapitolu vypráví. Trošku mě to mrzí, jelikož vtipné názvy kapitol mi opravdu budou chybět. Postavám v knize bylo (jako u každé postavy u Riordanových knih) přiděleno specifické poslání a příběh . Každá postava hraje v knize opravdu důležitou roli, která se může vyklubat třeba až v posledním dílu.  Kniha je určitě obsáhlá na děj. Kamarádi zažívají dobrodružství jedno za druhém. Myslím, že není úplně nutné číst sérii Percyho Jacksona, aby jste pochopili děj této série, protože spousta věcí je tam vysvětlena znovu. Riordanovy knihy se mi líbí také hlavně proto, že se u nich můžete opravdu ledacos přiučit. V této sérii už to nebude jen Řecká mytologie, ale i Římská.
Na druhý díl se určitě moc těším ... hlavně proto, že tam bude znovu Percy. Nicméně na závěr chci říct, že sérii a celkově tuto knihu opravdu doporučuji, i když jsem jí půl smajlíka odebrala. Za co? Ano, kniha byla hezké a skvěle se četla, ale mě tam něco chybělo (možná ten Percy).

Mé hodnocení: 4,5/5

Děkuji moc nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
                                                 Knihu si můžete objednat zde.