Recenze: Karolina Limrová - Dva meče

Díl - 2.
Série: Dvě zrcadla
Nakladatelství: Host
Počet stran: 310
Rok vydání - ČR: 2012
Žánr: Román, Fantasy

V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoli zbraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je slepá. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je… upír.
"Máš krizi identity nebo co? Já ti osvěžím paměť!"
       Česká kvalita a upíři podruhé
Pokračování příběhu o upírech od české autorky. Příběh byl vlastně skoro ve stejném prostředí, jako ten první, jen ho vypráví Danny. Vlastně, je to jako když to vyprávěl Joshua s Kate. Rozdíl v komunikaci není. Informujte mě někdo do komentářů dolů, jestli se chystá i ten třetí díl ;)

Lovec ... žena
Ve světe, kde existují upíři a lovci, není časté, že by byla lovcem žena. Vlastně, se to nikdy nestalo. Danny uprchl od starého života a zklamání s láskou. Začal lovit sám a sám taky byl do chvíle, kdy mu cestu nepřekřížila žena s holí a brýlemi. Je slepá, ale rozhodně to není slabá chudinka. Danny se musí srovnávat s tvrdou realitou, že žena, kterou má ráda je vlastně jeho nepřítel, které loví. Zvládne to? A jak se vypořádají s upírem Faustem?

Postavy
Selena je teď novou hlavní hrdinkou. V mnoha ohledech byla podobná jako Kate. Odhodlaná žena, která si nic nenechá líbit. Je samostatná. Moc se mi líbilo, že na sobě dokázala dát vidět slabost v těžkých chvílích a nehrála si na hrdinku. Dannyho jsem si oblíbila, ačkoli jsem ho v prvním díle neměla ráda, tak teď mi přišel sympatický

Obálka
Obálka se mi moc líbí. Je jednoduchá a hezká, jako u předešlého dílu. To oko na obálce, no nejdříve jsem si říkala, proč zrovna ok, ale samozřejmě mi to potom došlo.

Můj názor

Kniha byla tentokrát vyprávěna z pohledu Dannyho, což byla zajímavá změna, a také z pohledu upírky Seleny. Musím říci, že ačkoliv byla kniha pěkná a zase něčím jiná, tak jsem se mi líbila méně, než první díl. Co knize dává velký plus je nepředvídatelnost, kterou má. Kniha je svým způsobem jedinečná hlavně svým příběhem. Děj knihy byl ze začátku klidný, ale přesto velice poutavý a čím více jste postupovali dále, tím více na akci kniha přibývala. Bylo v ní opravdu málo slabých chvil, takže se jako díl předchozí četla velice dobře. Slabší byl malinko až konec, který byl podle mě malinko zdlouhavý, ale asi jen na mě, protože já jsem Fausta prostě nemohla vystát. Myslím, že tyto knihy jsou takové zajímavé "fantasy oddechovky s kapkou romantiky", protože čtení není nijak náročné. Milovníci Joshuy nemusí být zklamaní, protože i ten se v knize objeví ;) Mě se kniha líbila a pokud jste zanevřeli nad prvním dílem, zkuste tento, protože si zaslouží šanci. Vlastně jsem mor ráda, že jsem se k této sérii mohla dostat a přečíst si ji.

Mé hodnocení:4,5/5

Děkuji moc internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
 Knihu si můžete objednat zde.